Ο Άνεμος Ανανέωσης στο Βερολίνο για την ενέργεια και την προστασία του κλίματος

By | Δράσεις | No Comments

Έχοντας αναπτύξει στενή συνεργασία με την πρωτοβουλία πολιτών «Respect for Greece», ο Άνεμος Ανανέωσης βρέθηκε στο Βερολίνο από τις 17 έως τις 22 Μαΐου 2017 στο πλαίσιο επίσκεψης εργασίας με θέμα την εξοικονόμηση ενέργειας στα σχολεία. Στην επίσκεψη εργασίας συμμετείχαν, επίσης, εκπρόσωποι του Δήμου Αθηναίων και Έλληνες εκπαιδευτικοί.

 

Κατά τη διάρκεια των έξι αυτών ημερών είχαμε την ευκαιρία να συναντηθούμε με εκπαιδευτικούς φορείς, κέντρα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, βουλευτές, εκπροσώπους δήμων, στελέχη της διοίκησης, εκπροσώπους φορέων, ειδικούς, αρχιτέκτονες, ενεργούς πολίτες αλλά και με εκπροσώπους της “Buergerenergie Berlin”, μιας πρωτοβουλίας που έχει δημιουργήσει ένα συνεταιρισμό χιλιάδων κατοίκων, ο οποίος έχει υποβάλλει πρόταση στο Κοινοβούλιο του Βερολίνου για τον έλεγχο του δικτύου διανομής ηλεκτρικής ενέργειας.

  • Δείτε το πρόγραμμα της επίσκεψης εργασίας εδώ
  • Δείτε συνέντευξη των Μπόρις Γκότσεφ και Christian Wernitz από την Buerger Energie εδώ
  • Δείτε περισσότερες πληροφορίες για την παραγωγή ενέργειας και τον έλεγχο του δικτύου διανομής ηλεκτρικής ενέργειας από τους πολίτες εδώ

Διάκριση για τον Άνεμο Ανανέωσης και το Welcommon project στο πλαίσιο του REVES Excellence Award 2017

By | Δράσεις | No Comments

To Welcommon project, το πρότυπο κέντρο υποδοχής και κοινωνικής ένταξης προσφύγων και ευπαθών ομάδων, συμμετείχε στο REVES Excellence Award 2017 και διακρίθηκε ανάμεσα σε 15 συνολικά υποψηφιότητες από 7 διαφορετικές χώρες.

Το Welcommon τιμήθηκε με το βραβείο “Special Mention” ως επίτευγμα της συνεργασίας μεταξύ της κοινωνικής συνεταιριστικής επιχείρησης «Άνεμος Ανανέωσης» και της Εταιρείας Ανάπτυξης και Τουριστικής Προβολής Αθηνών του Δήμου Αθηναίων, ανταποκρινόμενο πλήρως στο πνεύμα του REVES Excellence Award που έχει ως στόχο να ενισχύσει τις συνέργειες μεταξύ τοπικών / περιφερειακών αρχών και φορέων της κοινωνικής οικονομίας, καθώς και να αναδείξει τα επιτεύγματα αυτής της συνεργασίας.

 

Το Welcommon παρουσίασαν ο Πρόεδρος του Ανέμου Ανανέωσης, Νίκος Χρυσόγελος, και ο Ahmad Assaf, πρόσφυγας από τη Συρία που φιλοξενήθηκε στο Welcommon και υπήρξε ο πρώτος δάσκαλος της αραβικής τάξης που έχει δημιουργηθεί στο Welcommon με στόχο τη διευκόλυνση της ένταξης των φιλοξενούμενων παιδιών στην εκπαίδευση. Η εκδήλωση του REVES Excellence Award 2017 πραγματοποιήθηκε στις 8 Ιουνίου στην Επιτροπή των Περιφερειών στις Βρυξέλλες.

Η επιτροπή αξιολόγησης αποτελείτο από εκπροσώπους της Ευρωπαϊκής Οικονομικής και Κοινωνικής Επιτροπής, του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, της Επιτροπής Περιφερειών και της Social Economy Europe.

Το REVES Excellence Award έχει ως στόχο να ενισχύσει τις συνέργειες μεταξύ τοπικών / περιφερειακών αρχών και φορέων της κοινωνικής οικονομίας, καθώς και να αναδείξει τα επιτεύγματα αυτής της συνεργασίας. Ταυτοχρόνως, στοχεύει στη δημιουργία νέων πεδίων στη μεταξύ τους συνεργασία.

Το Welcommon είναι ένα πρότυπο κέντρο υποδοχής και κοινωνικής ένταξης προσφύγων και ευπαθών ομάδων. Υλοποιείται από την κοινωνική συνεταιριστική επιχείρηση Άνεμος Ανανέωσης, σε συνεργασία με την Εταιρεία Ανάπτυξης και Τουριστικής Προβολής Αθηνών. Εντάσσεται στο πλαίσιο του προγράμματος “Προσωρινή Στέγαση Προσφύγων” του Δήμου Αθηναίων και της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες (UNHCR) και χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Τον Οκτώβριο του 2016 το Welcommon φιλοξένησε τους πρώτους πρόσφυγες και μέχρι σήμερα έχει φιλοξενήσει 448 πρόσφυγες. Στόχος είναι η παροχή προσωρινής στέγης, αλλά και η κοινωνική ένταξη των προσφύγων. Είναι μια δομή όχι μόνο για τους πρόσφυγες, αλλά μαζί με τους πρόσφυγες προς όφελος της τοπικής κοινωνίας.

Το  Welcommon προσφέρει:

στους πρόσφυγες:

– αξιοπρεπή και ασφαλή στέγαση, σίτιση και κάλυψη βασικών αναγκών

– ψυχοκοινωνική υποστήριξη

– πολιτισμική εκπαίδευση

– κοινωνική ένταξη

  στην τοπική κοινωνία:

–  νέες θέσεις εργασίας

–  επαγγελματική εκπαίδευση

–  εξειδίκευση επαγγελματιών

–  τόνωση της τοπικής αγοράς

Γνωρίστε καλύτερα το Welcommon μέσω της παρουσίασης (στα αγγλικά) που θα βρείτε εδώ και μέσω της ιστοσελίδας www.welcommon.gr

Προετοιμασία στο WELCOMMON για να πάνε τα παιδιά πρόσφυγες στο σχολείο

By | Δράσεις, Τι κάνουμε | No Comments

Η συνεργασία του WELCOMMON, του πρότυπου χώρου υποδοχής και ένταξης προσφύγων, με τα σχολεία είναι αμφίδρομη. Με δεδομένο ότι φιλοξενούμε πολλές οικογένειες με παιδιά, είναι λογικό να ενδιαφερόμαστε πολύ για την προστασία και την ένταξη των παιδιών. Η όλη προσπάθεια απαιτεί καινοτομία που είναι χρήσιμη και για το σχολείο και για την εκπαίδευση γενικότερα, ώστε να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις ενός μεταβαλλόμενου κόσμου, όχι μόνο εξαιτίας του προσφυγικού.

Στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού σχεδιασμού μας, έχουμε απευθυνθεί σε σχολεία που ενδιαφέρονται για να οργανώνουμε από κοινού δράσεις. Έτσι, μας επισκέπτονται οργανωμένα μαθητές σχολείων και συνεργάζονται με τα παιδιά πρόσφυγες και τους νέους που φιλοξενούμε. Οργανώνουμε από κοινού παιχνίδια γνωριμίας, μουσικές δραστηριότητες, δημιουργικές κατασκευές, θεατρικά παιχνίδια, ζωγραφική.

Μέχρι σήμερα έχουμε φιλοξενήσει 4 σχολεία, το Μουσικό Γυμνάσιο Ιλίου, το 165ο Δημοτικό Σχολείο, το 135ο Δημοτικό Σχολείο και το Πρότυπο Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης. Έχουμε αρχίσει όμως να επισκεπτόμαστε και εμείς σχολεία, μετά από πρόσκληση φυσικά των ίδιων των σχολείων, όπως για παράδειγμα το Πρότυπο Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης, στο πλαίσιο του προγράμματός του “Αλλάζω εγώ…αλλάζω τον κόσμο!”

Η δραστηριότητά μας αυτή δεν έχει να κάνει μόνο με την αλληλο-γνωριμία και την αλληλοκατανόηση ώστε να σπάσουν παράλογα στερεότυπα, αλλά και με την προετοιμασία των παιδιών – προσφύγων και των γονιών τους ώστε να ενταχθούν στο επίσημο σχολικό πρόγραμμα. Ενώ τα παιδιά συμμετέχουν σε μη τυπική εκπαίδευση (παιχνίδια, ζωγραφική, εκδρομές) εύκολα, η πλήρης ένταξη στο τυπικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα δεν είναι αυτονόητη και αυτόματη ακόμα και για όσες οικογένειες μείνουν τελικά στη χώρα μας. Θέλει προετοιμασία, όχι μόνο γλωσσική και ψυχο-κοινωνική αλλά πολύ ευρύτερη προσπάθεια κοινωνικής ένταξης. Πολύ περισσότερο που τα παιδιά είναι εκτός οργανωμένου πλαισίου και εκπαιδευτικού προγράμματος για πολλά χρόνια. Επίσης, επειδή για πολλές οικογένειας η διαμονή τους στην Ελλάδα είναι στο πλαίσιο μετάβασης σε μια άλλη χώρα τελικού προορισμού, υπάρχει μεγαλύτερη δυσκολία να ενταχθούν σε σχολικό πρόγραμμα τόσο από άποψη γλωσσικής ή άλλης προετοιμασίας όσο και ψυχολογίας για το διάστημα που παραμένουν στην Ελλάδα

Η προσπάθειά μας όσον αφορά παιδιά που φύγουν επικεντρώνεται στο να προετοιμαστούν ήδη από την Ελλάδα για την ένταξή τους στην κοινωνία και το εκπαιδευτικό της πρόγραμμα στη χώρα προορισμού. Ένα σύνολο δραστηριοτήτων οργανώνεται με βάση αυτόν τον στόχο (εκμάθηση γλωσσών, κοινωνικοποίηση, δημιουργική απασχόληση, δημιουργία ομάδας, οργανωμένο πλαίσιο λειτουργίας, περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση, κοινωνική συμπεριφορά, υγιεινή και καθαριότητα κα).

  

Για τα παιδιά που θα μείνουν Ελλάδα η προσπάθεια είναι διπλή. Περιλαμβάνει την διοργάνωση πολλών δραστηριοτήτων προετοιμασίας ενόψει σχολείου τόσο στο WELCOMMON (μαθήματα γλώσσας κι ενισχυτικής διδασκαλίας, συνεργασία με τους γονείς, εξοικείωση όλων με την επίσημη εκπαίδευση, επισκέψεις παιδιών από διάφορα σχολεία, δραστηριότητες στην αυλή του γειτονικού προς εμάς σχολείου, του 35ου Δημοτικού, προετοιμασία από άποψη εμβολίων και εξετάσεων γενικότερα) όσο και σε σχέση με την εξωτερική κοινότητα. Οι εξωστρεφείς δραστηριότητες περιλαμβάνουν συνεργασία με άλλους φορείς, επισκέψεις σε σχολεία, κοινές δραστηριότητες μαζί τους.

Παρόμοιες συνεργασίες είναι πολύ χρήσιμες αφού τα παιδιά εξοικειώνονται έτσι με την σημερινή πραγματικότητα. Για παράδειγμα, αρκετά παιδιά των δημοτικών μας είναι όχι μόνο νεαρά προσφυγόπουλα που έφτασαν πρόσφατα στην Ελλάδα αλλά και πολλά παιδιά δεύτερης γενιάς προσφύγων και μεταναστών που ξέρουν καλά ελληνικά και σε κάποιο βαθμό μπορούν να χρησιμοποιούν και την γλώσσα της μητέρας ή του πατέρα που προέρχεται από άλλη χώρα. Συχνά, λοιπόν, οι “διερμηνείς” μας σε τέτοιες συναντήσεις είναι τα ίδια τα παιδιά από τις δύο αυτές ομάδες, είτε προσφυγόπουλα του WELCOMMON που μιλάνε και μια δεύτερη γλώσσα (όχι μόνο αραβικά, αλλά κι ελληνικά ή αγγλικά) είτε μαθητές των ελληνικών σχολείων που μιλάνε εκτός από ελληνικά, και αραβικά, αγγλικά, φαρσί κα. Είναι μια πολύ ενδιαφέρουσα συνάντηση δύο κόσμων που έχουν όμως πάρα πολλά κοινά, αλλά πρέπει να γνωριστούν μεταξύ τους για να το συνειδητοποιήσουν. Είναι για εμάς πολύ σημαντικό τα παιδιά πρόσφυγες που φιλοξενούμε τώρα να βλέπουν μαθητές στα σχολεία που έχουν το ίδιο χρώμα ή μιλάνε την ίδια γλώσσα με αυτά αλλά πηγαίνουν καθημερινά στο σχολείο, και τους αρέσει αυτό.