YESClima: Νέοι και νέες εργάζονται για την προστασία του κλίματος και την εξοικονόμηση ενέργειας

By | Δράσεις | One Comment

YESClima: Νέοι και νέες εργάζονται για την προστασία του κλίματος και την εξοικονόμηση ενέργειας

Η αλλαγή του κλίματος είναι εδώ. Πρέπει να κάνουμε περισσότερα για να προστατευθεί το κλίμα αλλά και για να προσαρμοστούμε στα νέα κλιματικά δεδομένα. Είναι μεγάλη η πρόκληση να αλλάξουμε πιο γρήγορα από όσο αλλάζει το κλίμα, ώστε να μπορέσουμε να συγκρατήσουμε την αύξηση της μέσης θερμοκρασίας στους +1,5 βαθμούς Κελσίου. Βρισκόμαστε μπροστά στην ανάγκη να εντείνουμε τις προσπάθειες και τη δράση μας για το κλίμα, να αλλάξουμε συνήθειες, να κάνουμε την οικονομία μας πιο φιλική στο κλίμα, να δημιουργήσουμε νέες θέσεις εργασίας που θα προστατεύουν το κλίμα.

Η εναρκτήρια συνάντηση στο Πανεπιστήμιο του Cádiz της Ισπανίας

Πραγματοποιήθηκε 1 και 2 Οκτωβρίου στο χώρο του Πανεπιστημίου του Cádiz, (Ανδαλουσία, Ισπανία), η συνάντηση για την έναρξη του προγράμματος YESClima (Young experts for climate-friendly schools in Mediterranean countries), στο οποίο συμμετέχουν ο Άνεμος Ανανέωσης, το Πανεπιστήμιο UCA (University of Cádiz), το Ενεργειακό Γραφείο της επαρχίας του Cádiz (APEC -Provincial Energy Agency of Cadiz) καθώς και η Γραμματεία για τις Μελλοντικές Σπουδές, του Ελεύθερου Πανεπιστημίου του Βερολίνου (Sekretariat für Zukunftsstudien Berlin an der Freien Universität Berlin).

Ο Άνεμος Ανανέωσης συμβάλλοντας στην γενικότερα προσπάθεια για την εξοικονόμηση ενέργειας, την στροφή στις ανανεώσιμες πηγές και στην προστασία του κλίματος θα συνεργαστεί με 11 νέους και νέες από την Ελλάδα στο πλαίσιο του προγράμματος YESClima με σκοπό την εκπαίδευσή τους σε θέματα εξοικονόμησης ενέργειας και φυσικών συστημάτων κλιματισμού.

Άλλοι 11 νέοι και νέες από την Ισπανία θα εκπαιδευτούν από το Πανεπιστήμιο του Cádiz.

Και οι 22 νέοι και νέες θα συνεχίσουν την εκπαίδευση τους στο Βερολίνο.

Η όλη εκπαίδευση θα γίνει σε μικρές ομάδες και θα διαρκεί 6 μήνες. Η πρώτη ομάδα (4 άτομα) θα ξεκινήσει στις 15 Νοεμβρίου 2018, ενώ η δεύτερη τον Ιούνιο 2019 (επίσης 4 άτομα), ενώ η τελευταία ομάδα (3 πιο εξειδικευμένα άτομα) θα ξεκινήσει την εκπαίδευσή της στα τέλη του 2019.

Μέσα από την θεωρητική και πρακτική εξάσκησή τους, επιδιώκεται η απόκτηση γνώσεων, δεξιοτήτων και ικανοτήτων ώστε οι νέοι και οι νέες να μπορούν να εργαστούν στο μέλλον επαγγελματικά για την προώθηση συστημάτων φυσικού κλιματισμού στα σχολεία και στα κτίρια, και γενικά σε τεχνικές εξοικονόμησης ενέργειας.

Οι νέοι/ες θα προχωρήσουν σε ενεργειακούς ελέγχους σε 22 σχολεία (δημοτικά) που συμμετέχουν στο πρόγραμμα και θα καταθέσουν προτάσεις για την ενεργειακή αναβάθμισή τους που θα αναλύονται σε 3 ομάδες μέτρων:

(α) μηδενικού κόστους (αλλαγή συμπεριφοράς),

(β) χαμηλού κόστους και

(γ) μεγαλύτερου κόστους (επενδύσεις).

Στους στόχους του προγράμματος είναι να βελτιωθούν άμεσα η ποιότητα των χώρων εκπαίδευσης και η ενεργειακή αποτελεσματικότητα των σχολείων με παθητικά και φυσικά συστήματα κλιματισμού.

Στο έργο τους οι νέοι/ες θα επιδιώξουν τη συμμετοχή των μαθητών και εκπαιδευτικών καθώς και των γονιών, ευαισθητοποιώντας την τοπική κοινωνία.

Συνεργατική εκπαίδευση, απόκτηση πρακτικής εμπειρίας, συνεργασία μεταξύ περιοχών και φορέων

Η εκπαίδευση των νέων σε κάθε εξάμηνο θα γίνει με την βοήθεια ειδικών σε κάθε χώρα, σε συνεργασία με φορείς που έχουν σχετική εμπειρία σε θεωρητικό και πρακτικό επίπεδο αλλά κι αξιοποιώντας μεθόδους e-learning και παραδόσεων στα αγγλικά, σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο του Candiz. Η πρακτική εκπαίδευση στο Βερολίνο θα γίνει από φορείς με σημαντική εμπειρία στην εφαρμογή σχετικών προγραμμάτων, σε συνεργασία με την Γραμματεία Μελλοντικών Σπουδών του Ελεύθερου Πανεπιστημίου του Βερολίνου.

Η θεωρητική επιμόρφωση – εκπαίδευση θα διαρκέσει περίπου 2 μήνες, ενώ η πρακτική εξάσκηση, ο ενεργειακός έλεγχος και η ολοκλήρωση των μελετών για τα σχολεία θα διαρκέσουν περίπου 4 μήνες.

Ποιοι/ες μπορεί να συμμετάσχουν στο πρόγραμμα

Σε πρώτη φάση μετά από δημόσια πρόσκληση και υποβολή βιογραφικών και επιστολής εκδήλωσης ενδιαφέροντος, θα επιλεγούν 4 νέοι / νέες με γνώσεις γύρω από θέματα ενέργειας, πανεπιστημιακού επιπέδου, που θα ξεκινήσουν την εκπαίδευσή τους στις 15 Νοεμβρίου 2015.

Επειδή μεγάλο μέρος της εκπαίδευσης θα γίνει στα αγγλικά, είναι απαραίτητη η καλή γνώση αγγλικής γλώσσας (επιθυμητή και η καλή γνώση γερμανικών), τουλάχιστον Β1.

Αντίστοιχη διαδικασία θα ακολουθηθεί και την άνοιξη του 2019 για την επιλογή άλλων 4 νέων καθώς και το φθινόπωρο 2019 για την επιλογή άλλων 3 νέων.

Αν, λοιπόν, έχετε σχετικές σπουδές γύρω από ενεργειακά θέματα αλλά και – ιδιαίτερο σημαντικό – δεσμεύεστε να δράσετε για το κλίμα και να στραφείτε κι επαγγελματικά στην προστασία του κλίματος και στην εξοικονόμηση ενέργειας, στείλτε στο εμαιλ του Ανέμου Ανανέωσης windofrenewal@gmail.com

(α) το βιογραφικό σας ελληνικά κι αγγλικά

(β) επιστολή εκδήλωσης ενδιαφέροντος στα ελληνικά κι αγγλικά

Απαραίτητη επίσης προϋπόθεση είναι:

(γ) η δέσμευση συμμετοχής καθ’ όλη την διάρκεια υλοποίησης του προγράμματος σε καθημερινή βάση στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα (8ώρο)

(δ) η δυνατότητα συμμετοχής στο πρόγραμμα εκπαίδευσης στο Βερολίνο (περίπου 14 έως 24 Ιανουαρίου 2019)

(ε) η ικανότητα σύνταξης – μετά την σχετική εκπαίδευση – μελέτης για τα σχολεία που θα συμμετάσχουν στο πρόγραμμα. Η μελέτη θα συνταχθεί στα ελληνικά, αλλά εκτενής περίληψη θα πρέπει να παραδοθεί και στα αγγλικά

(στ) η παράδοση εκθέσεων απολογισμού της εκπαίδευσης

Η υποστήριξη του προγράμματος από την Ευρωπαϊκή Πρωτοβουλία για το Κλίμα

Το πρόγραμμα υποστηρίζεται από το @EUKI_Climate (European Climate Initiative) του Γερμανικού Υπουργείου Περιβάλλοντος (BMU) που χρηματοδοτεί σχήματα συνεργασίας σε ευρωπαϊκό επίπεδο για τη προστασία του κλίματος.

To πρόγραμμα “YESClima: Νέοι και νέες εργάζονται για την προστασία του κλίματος και την εξοικονόμηση ενέργειας” αξιολογήθηκε μεταξύ εκατοντάδων και επιλέχθηκε για υποστήριξη. Έρχεται σε συνέχεια μιας έρευνας και μελέτης που ολοκληρώθηκε την άνοιξη του 2018 με συντονιστή το Hoheschule Technic and Wirtschaft (Ανώτατη Σχολή εφαρμοσμένης επιστήμης, τεχνολογίας και οικονομίας) του Βερολίνου, το Ελεύθερο Πανεπιστήμιο του Βερολίνου, το Πανεπιστήμιο του Cádiz καθώς και τον Άνεμο Ανανέωσης σχετικά με τις αλλαγές που απαιτούνται στην εκπαίδευση, ώστε οι νέοι και οι νέες να μπορούν να εργαστούν επαγγελματικά σε τομείς που προωθούν την εξοικονόμηση ενέργειας και τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.

Μαθαίνουμε παίζοντας, συμμετέχουμε για την προστασία του κλίματος και την ενέργεια

By | Δράσεις, ΝΕΑ-ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ | No Comments

Πρόσκληση συμμετοχής στην ανοιχτή εκδήλωση του προγράμματος

«ΣΧΟΛΕΙΑ ΑΝΟΙΧΤΑ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΚΛΙΜΑΤΟΣ & ΣΤΗΝ ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, 2017-2019, ΒΕΡΟΛΙΝΟ-ΑΘΗΝΑ»

Ελάτε στην πρώτη ανοιχτή εκδήλωση του προγράμματος «ΣΧΟΛΕΙΑ ΑΝΟΙΧΤΑ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΚΛΙΜΑΤΟΣ & ΣΤΗΝ ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, 2017-2019, ΑΘΗΝΑ – ΒΕΡΟΛΙΝΟ» που θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 20 Οκτωβρίου 2018, από τις 11.00 έως τις 14.00, στον εκθεσιακό χώρο του Σεράφειου του Δήμου Αθηναίων (Πειραιώς 170, Αθήνα 118 54).

Η εκδήλωση περιλαμβάνει διαδραστική ξενάγηση σε δράσεις για την προστασία του κλίματος και την εξοικονόμηση ενέργειας που ήδη υλοποιούνται από φορείς. Δεν θα ακούσουμε μόνο για το πρόγραμμα και τα θέματα προστασίας του κλίματος και εξοικονόμησης ενέργειας, αλλά και θα μάθουμε μέσα από το παιχνίδι, θα δούμε τις εκπαιδευτικές βαλίτσες που θα χρησιμοποιηθούν για την έρευνα για την κατανάλωση ενέργειας μέσα στα σχολείο, θα συμμετέχουμε σε διαδραστικά παιχνίδια και εφαρμογές που έχουν αναπτύξει Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, σχολεία, περιβαλλοντικές οργανώσεις και άλλοι φορείς.

Δείτε την πρόσκληση invitation-for-parents20-10-2018 και το Program-of-event-20102018, τα περίπτερα των φορέων, τα διαδραστικά παιχνίδια καθώς και τα πειράματα που θα γίνονται στην διάρκεια της εκδήλωσης

Το πρόγραμμα

Στο πρόγραμμα συμμετέχουν 73 σχολεία του Δήμου Αθηναίων και 201 εκπαιδευτικοί, οι οποίοι αφού επιμορφώθηκαν, ετοιμάζονται να εφαρμόσουν τις γνώσεις τους και να αναλάβουν δράσεις για το κλίμα και την εξοικονόμηση ενέργειας κατά τη νέα σχολική χρονιά.

Το πρόγραμμα στοχεύει στην:
• συμμετοχή της σχολικής κοινότητας στην προστασία του κλίματος,
• μείωση του ενεργειακού αποτυπώματος (της κατανάλωσης του ρεύματος) των σχολικών κτιρίων (κατά 5%),
• ενίσχυση των προσπαθειών ενημέρωσης κι ευαισθητοποίησης των μαθητών, εκπαιδευτικών και γονιών σε θέματα εξοικονόμησης ενέργειας και μείωσης του οικολογικού αποτυπώματος των σχολείων αλλά και των κατοικιών.

Οι μαθητές που συμμετέχουν στο πρόγραμμα είναι οι πολίτες που βιώνουν ήδη, και θα βιώσουν περισσότερο στη ζωή τους, τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής. Όμως, μπορούν και να συμβάλλουν στην προστασία του κλίματος, στη μείωση της σπατάλης ενέργειας, στην προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή και γενικότερα στην προστασία του περιβάλλοντος.

Το πρόγραμμα «Σχολεία και Κοινωνίες ανοικτές στην προστασία του κλίματος και στην εξοικονόμηση ενέργειας –  Κλιματικά Σχολεία Αθήνα-Βερολίνο» (“OPEN SOCIETIES AND SCHOOLS IN CLIMATE PROTECTION AND ENERGY TRANSITION» (CLIMATE SCHOOLS Be.At) υλοποιείται από τον Δήμο Αθηναίων, την ΚΟΙΝΣΕΠ «Άνεμος Ανανέωσης», την Γερμανική πρωτοβουλία πολιτών Respekt für Griechenland e.V. / Respect for Greece («Σεβασμός για την Ελλάδα») και το Ανεξάρτητο Ινστιτούτο για Περιβαλλοντικά Θέματα  (Independent  Institute for Environmental Issues – UfU). Το πρόγραμμα αξιολογήθηκε κι επιλέχθηκε προς χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Πρωτοβουλία για το Κλίμα (European Climate Initiative), η οποία αποτελεί χρηματοδοτικό εργαλείο του Γερμανικού Υπουργείου Περιβάλλοντος, Προστασίας της Φύσης και Πυρηνικής Ασφάλειας (BMUB). Υλοποιείται με την αιγίδα του Ελληνικού Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.

Το πρόγραμμα αξιολογήθηκε κι επιλέχθηκε προς χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Πρωτοβουλία για το Κλίμα (European Climate Initiative (EUKI), η οποία αποτελεί  χρηματοδοτικό εργαλείο του Γερμανικού Υπουργείου Περιβάλλοντος, Προστασίας της Φύσης και Πυρηνικής Ασφάλειας (BMUB). Υλοποιείται με την Υποστήριξη και συμμετοχή του Ελληνικού Υπουργείου Περιβάλλοντος.

 

 

Δράση για το κλίμα – 2η επιμόρφωση εκπαιδευτικών σχολείων Αθήνας για προστασία κλίματος κι εξοικονόμηση ενέργειας

By | Δράσεις, ΝΕΑ-ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ | No Comments

Δράση για το κλίμα

2η επιμόρφωση 201 εκπαιδευτικών από 71 σχολεία της Αθήνας για προστασία κλίματος κι εξοικονόμηση ενέργειας

Δεύτερη επιμόρφωση 201 εκπαιδευτικών σε θέματα προστασίας κλίματος κι εξοικονόμησης ενέργειας στο πλαίσιο του προγράμματος “Σχολεία ανοικτά στην προστασία του κλίματος και στην εξοικονόμηση ενέργειας – OPEN SOCIETIES AND SCHOOLS IN CLIMATE PROTECTION AND ENERGY TRANSITION (CLIMATE SCHOOLS Be.At)”

Η νέα σχολική χρονιά ξεκίνησε με την δεύτερη επιμόρφωση των εκπαιδευτικών από τα δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια που συμμετέχουν στο πρόγραμμα.  Την Παρασκευή 14 το Σάββατο 15 Σεπτεμβρίου 2018 το κουδούνι που χτύπησε στο 2ο Πειραματικό Λύκειο Αθήνας, στους Αμπελόκηπους, δεν αφορούσε στους μαθητές αλλά στους εκπαιδευτικούς που συμμετέχουν σε ένα σημαντικό πρόγραμμα που περιλαμβάνει κι έρευνα για τα θέματα της προστασίας του κλίματος και της εξοικονόμησης ενέργειας.

 Η συνολική διάρκεια της επιμόρφωσης ήταν 14 διδακτικές ώρες, μοιρασμένες σε δύο ημέρες. Συνολικά συμμετέχουν στο πρόγραμμα 201 εκπαιδευτικοί από 71 σχολεία της Αθήνας,  από τους/τις οποίους/ες 103 είναι δάσκαλοι/ες και 98 καθηγητές.  Στην επιμόρφωση συμμετείχαν, επίσης, και εκπαιδευτικοί από την Λίμνη Εύβοιας καθώς και από το Μουσικό Γυμνάσιο Παλλήνης.

Οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί χωρίστηκαν σε 10 ομάδες και η κάθε μία από αυτές είχε 2 εκπαιδευτές, που είχαν ήδη επιμορφωθεί για αυτό τον σκοπό την άνοιξη του 2018. Η επιμόρφωση αποτελείται από 7 ενότητες, ενώ κάθε ομάδα ακολούθησε μια διαφορετική σειρά προσέγγισης κάθε ενότητας, ώστε στο τέλος όλοι οι εκπαιδευτικοί να έχουν αποκτήσει κατάλληλη εκπαίδευση για το σύνολο των εκπαιδευτικών ενοτήτων.

Ενότητα Α’: Επανασύνδεση της ομάδας – Προτάσεις για την  ενσωμάτωση του προγράμματος στη σχολική ζωή, στο αναλυτικό και στο ωρολόγιο πρόγραμμα – Συγκρότηση των βασικών ομάδων: Ενεργειακό συμβούλιο, ενεργειακή ομάδα, ενεργειακοί επιθεωρητές – Γνωριμία με τη μεθοδολογία τα φύλλα εργασίας και την εκπαιδευτική έρευνα

Ενότητα B’: Η κλιματική αλλαγή: Γνωστικό υπόβαθρο, διδακτικές προσεγγίσεις, world game προτάσεις για βιωματικές δραστηριότητες, προτάσεις για οπτικό υλικό, ταινίες , cartoon διαφημίσεις κλπ

Ενότητα Γ’: Γνωριμία και εξοικείωση με τα όργανα μέτρησης – Αξιοποίησή τους στην πράξη

 

Ενότητα Δ’: Ενεργειακή περιήγηση, αποδελτίωση, σύνθεση του ενεργειακού προφίλ του σχολείου (μελέτη περίπτωσης 2ο Πειραματικό ΓΕΛ Αθηνών).

Ενότητα E: Σχέδιο δράσης για εξοικονόμηση ενέργειας (φωτισμός, θέρμανση, δροσισμός, συσκευές – μελέτη περίπτωσης 2ο Πειραματικό ΓΕΛ Αθηνών) – Μελέτη των στοιχείων από τις καταναλώσεις ηλεκτρισμού, πετρελαίου και φυσικού αερίου των συμμετεχόντων σχολείων. Συζήτηση πάνω στα ενεργειακά προφίλ των  συμμετεχόντων σχολείων τα οποία θα έχουν ήδη συμπληρώσει οι εκπαιδευτικοί.

Ενότητα ΣΤ’: Δημοσιοποίηση – ορατότητα του προγράμματος (τάξη-σχολείο-κοινότητα), καμπάνια ενημέρωσης, εκδηλώσεις του προγράμματος

Ενότητα Ζ’: Εξοικείωση με την πλατφόρμα moodle του προγράμματος και τα παραδοτέα προϊόντα

Αξιολόγηση της 2ης επιμόρφωσης

Η πλειοψηφία των συμμετεχόντων ήταν πολύ ικανοποιημένη με τις δραστηριότητες βιωματικής μάθησης (π.χ. παγκόσμιο παιχνίδι) και την πρακτική με τα όργανα μέτρησης (υπέρυθρο θερμόμετρο, θερμόμετρο χώρου, συσκευή μέτρησης CO2, luxmeter, βραστήρας και ηλεκτρική κουζίνα για σύγκριση της κατανάλωσης ενέργειας με μετρητή ενέργειας και μια σειρά από λάμπες (εξοικονόμησης, φθορισμού, πυράκτωση) και εξέφρασαν την ικανοποίησή τους για τη συνολική συνεργασία μεταξύ των σχολείων. Γενικά αισθάνονται σίγουροι ότι θα ξεκινήσουν την υλοποίηση των δραστηριοτήτων του προγράμματος στα σχολεία τους.

Το πρώτο βήμα του προγράμματος κατάρτισης ήταν η αρχική κατάρτιση 19 εκπαιδευτών, σε θέματα κλιματικών και ενεργειακών θεμάτων και κλιματικής δράσης στα σχολεία, που πραγματοποιήθηκαν από Έλληνες και Γερμανούς εκπαιδευτές (Wind of Renewal, εμπειρογνώμονες, γερμανικό ινστιτούτο Unabhängiges Institut für Umweltfragen / UfU) / UfU), στην Αθήνα (12-15 Απριλίου 2018).

Το 2ο βήμα ήταν 6ωρη εκπαίδευση 200 εκπαιδευτικών (19 Μαΐου 2018 για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, 9 Ιουνίου 2018 για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση) καθώς και επίσκεψη μελέτης 6 καθηγητών στο Βερολίνο (17-24 Ιουνίου 2018).

Η 14ωρη εκπαίδευση ήταν το 3ο βήμα του προγράμματος κατάρτισης. Τώρα οι 200 ​​εκπαιδευτικοί είναι έτοιμοι, εκπαιδευμένοι και με εκπαιδευτικό και υποστηρικτικό υλικό, για #ClimateAction στα σχολεία σε συνεργασία με τους μαθητές και τους γονείς τους.

Το πρόγραμμα «Σχολεία και Κοινωνίες ανοικτές στην προστασία του κλίματος και στην εξοικονόμηση ενέργειας –  Κλιματικά Σχολεία Αθήνα-Βερολίνο» (“OPEN SOCIETIES AND SCHOOLS IN CLIMATE PROTECTION AND ENERGY TRANSITION” (CLIMATE SCHOOLS Be.At) υλοποιείται από τον Δήμο Αθηναίων, την ΚΟΙΝΣΕΠ «Άνεμος Ανανέωσης», την Γερμανική πρωτοβουλία πολιτών Respekt für Griechenland e.V. / Respect for Greece («Σεβασμός για την Ελλάδα») και το Ανεξάρτητο Ινστιτούτο για Περιβαλλοντικά Θέματα  (Independent  Institute for Environmental Issues – UfU). Το πρόγραμμα αξιολογήθηκε κι επιλέχθηκε προς χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Πρωτοβουλία για το Κλίμα (European Climate Initiative), η οποία αποτελεί χρηματοδοτικό εργαλείο του Γερμανικού Υπουργείου Περιβάλλοντος, Προστασίας της Φύσης και Πυρηνικής Ασφάλειας (BMUB). Υλοποιείται με την αιγίδα του Ελληνικού Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.

Το πρόγραμμα έχει διάρκεια 28 μηνών (2017- 2019) και στοχεύει στην αύξηση της ευαισθητοποίησης γύρω από την κλιματική αλλαγή και την κατανάλωση ενέργειας στις σχολικές κοινότητες του Δήμου Αθηναίων (ΔΑ).

Το πρόγραμμα αξιολογήθηκε κι επιλέχθηκε προς χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Πρωτοβουλία για το Κλίμα (European Climate Initiative (EUKI), η οποία αποτελεί  χρηματοδοτικό εργαλείο του Γερμανικού Υπουργείου Περιβάλλοντος, Προστασίας της Φύσης και Πυρηνικής Ασφάλειας (BMUB). Υλοποιείται με την Υποστήριξη και συμμετοχή του Ελληνικού Υπουργείου Περιβάλλοντος.

Το πρόγραμμα στοχεύει στην:

  • ενίσχυση των γενικότερων προσπαθειών ενημέρωσης κι ευαισθητοποίησης των μαθητών, εκπαιδευτικών και γονιών και συμμετοχή τους στην προστασία του κλίματος και στην μείωση της σπατάλης ενέργειας,
  • μείωση του ενεργειακού αποτυπώματος (της κατανάλωσης ρεύματος) των σχολικών κτιρίων (κατά 5%),
  • γενικότερη προσπάθεια μείωσης του οικολογικού αποτυπώματος.