Εκπαιδεύοντας εκπαιδευτικούς στην διδασκαλία των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας

By | Δράσεις, ΝΕΑ-ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ | No Comments

H ομάδα του έργου GRÆDUCATION, η ΚΟΙΝΣΕΠ «ΑΝΕΜΟΣ ΑΝΑΝΕΩΣΗΣ / Wind of Renewal» και το Ανεξάρτητο Ινστιτούτο για θέματα Περιβάλλοντος (UFU) αισθανόμαστε την ανάγκη να ευχαριστήσουμε θερμά τους πάνω από 100 εκπαιδευτικούς που συμμετείχαν στα δύο διαδραστικά εργαστήρια για την διδασκαλία των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας στο δημοτικό σχολείο και στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση με τη χρήση “βαλιτσών για την ενέργεια”. Τα δύο εργαστήρια πραγματοποιήθηκαν στο χώρο του WELCOMMON Hostel, του χώρου που έχει δημιουργήσει ο Άνεμος Ανανέωσης κι αποτελεί συνδυασμό καινοτόμου Hostel – που απευθύνεται σε πανεπιστήμια, σχολεία, κοινωνικές και καλλιτεχνικές ομάδες που επισκέπτονται την Αθήνα – και κέντρου για κοινωνική και πράσινη καινοτομία, τέχνη και κοινωνική ένταξη κι ενδυνάμωση.

 

Την Παρασκευή 8 Φεβρουαρίου 2019 πραγματοποιήθηκε το πρώτο εργαστήριο με θέμα: «Η διδασκαλία των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας στο δημοτικό σχολείο: Σταθμοί μάθησης με τη χρήση της “Βαλίτσας Ενέργειας”, με μεγάλη συμμετοχή δασκάλων από δημοτικά σχολεία της Αττικής.

Το Σάββατο 9 Φεβρουαρίου 2019 πραγματοποιήθηκε το δεύτερο εργαστήριο με θέμα: «Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας: Πρακτική εκπαίδευση κι επαγγελματικός προσανατολισμός στα σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης», με μεγάλη συμμετοχή καθηγητών γυμνασίων, λυκείων και ΕΠΑΛ από την Αττική.

Τα σεμινάρια ξεκίνησαν με χαιρετισμούς των εκπροσώπων των συνεργαζόμενων φορέων:
– Νίκος Χρυσόγελος, «Άνεμος Ανανέωσης»
– Silke Steinberg, έργο GRAEDUCATION / FIAP e.V.
Εισαγωγή, προσδοκίες από το διαδραστικό εργαστήριο 
Wolfgang Jung, έργο GRAEDUCATION / Επιστημονικό Πάρκο Γκελζενκίρχεν, ενώ το πρακτικό μέρος “Σταθμοί μάθησης με τη «Βαλίτσα Ενέργειας», συντόνισε ο Ralf Engelbrecht Schreiner, από το Επιστημονικό Πάρκο Γκελζενκίρχεν

Η «Βαλίτσα Ενέργειας» αποτελεί μια επιπλέον ανάπτυξη των «Βαλιτσών πειραματισμού», οι οποίες αναπτύχθηκαν στο πλαίσιο του έργου Powerado από το UfU στο Βερολίνο. Το έργο Powerado χρηματοδοτήθηκε μεταξύ άλλων και από το Ομοσπονδιακό Υπουργείο Περιβάλλοντος, Προστασίας της Φύσης και Πυρηνικής Ασφάλειας (BMU).

Και τις δύο μέρες μετά τις παρουσιάσεις και τα πειράματα ακολούθησε μια πολύ ενδιαφέρουσα ανατροφοδότηση και συζήτηση με τους εκπαιδευτικούς, ώστε να διαπιστωθούν τόσο τα στοιχεία/εργαλεία που βοηθάνε τους εκπαιδευτικούς να διδάξουν το θέμα σε μαθητές διαφορετικών ηλικιών και γνωστικών επιπέδων αλλά και τι θα χρειάζονταν να γίνει για τα προσαρμοστούν οι βαλίτσες στην ελληνική πραγματικότητα και στις ανάγκες των δικών μας σχολείων, δημοτικών, γυμνασίων, λυκείων και ΕΠΑΛ.

  

H διδασκαλία των ΑΠΕ σε μαθητές δημοτικών σχολείων

Στο εργαστήριο αυτό οι μαθητές με την βοήθεια των πειραματικών βαλιτσών και ενός δομημένου σχεδίου απλών πειραμάτων εισάγονται σε έννοιες όπως ενέργεια, αιολική και ηλιακή ενέργεια, λειτουργία φωτοβολταϊκών, λειτουργία ανεμογεννήτριας κ.ά. Τα μαθήματα στοχεύουν κυρίως στην αρχική ενημέρωση των μαθητών και λιγότερο στον επαγγελματικό προσανατολισμό τους, που θα γίνει αργότερα σε μεγαλύτερες τάξεις. Οι βαλίτσες ενέργειας συνοδεύονται από κατανοητές οδηγίες στην ελληνική γλώσσα.

  

Η διδασκαλία των ΑΠΕ σε μαθητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για επαγγελματικό προσανατολισμό αλλά και εξοικείωση με τις τεχνολογίες αυτές

Στο πεντάωρο εργαστήριο παρουσιάστηκε ένα σχέδιο διδασκαλίας, το οποίο υποστηρίζει τους εκπαιδευτικούς των φυσικών επιστημών και της τεχνικής εκπαίδευσης των σχολείων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, με σκοπό την ενσωμάτωση του θέματος των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στη διδασκαλία τους. Η ιδέα βασίζεται σε πειράματα που διενεργούν οι μαθητές οργανωμένοι σε μικρές ομάδες, με τη βοήθεια σύγχρονων εργαλείων, όπως είναι οι «Βαλίτσες Πειραμάτων».

Οι δύο θεματικές βαλίτσες (ηλιακή ενέργεια/φωτοβολταϊκά και αιολική ενέργεια), οι οποίες παρουσιάστηκαν στο διαδραστικό εργαστήριο, περιλαμβάνουν εξοπλισμό μέτρησης, υλικό για πειράματα, καθώς και κατανοητές οδηγίες στην ελληνική γλώσσα, οι οποίες έχουν ήδη δοκιμαστεί στην πράξη.

Με την ενσωμάτωση των παρουσιαζόμενων πρακτικών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, οι μαθητές θα αποκτούν γνώσεις σε ζητήματα ενέργειας και προστασίας περιβάλλοντος, ενώ παράλληλα θα ευνοηθούν οι μελλοντικές αποφάσεις των παιδιών, όσον αφορά την επαγγελματική κατάρτιση στον τομέα των «πράσινων τεχνολογιών».

Η οργάνωση μιας τέτοιας συστηματικής ενσωμάτωσης στη διδασκαλία, καθώς και τα πρόσθετα μέτρα που θα πρέπει να ληφθούν για την ενίσχυση του επαγγελματικού προσανατολισμού των μαθητών, αποτέλεσαν τα θέματα της ανοικτής συζήτησης στο τέλος του εργαστηρίου.

Δημιουργία ενεργειακού εργαστηρίου εκπαίδευσης στην Αθήνα

Η συνεργασία μεταξύ των Γερμανών εταίρων και του Ανέμου Ανανέωσης έχει, μετά τα σεμινάρια, θέσει δύο στόχους:

να προσαρμοστούν οι πειραματικές “Βαλίτσες Ενέργειας” στα ελληνικά δεδομένα, σε συνεργασία με εκπαιδευτικούς από την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση (ελπίζουμε αυτό να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του καλοκαιριού)

– να δημιουργηθεί μέσα στο Welcommon Hostel ένα ενεργειακό εργαστήριο (energy lab), ένα εκπαιδευτικό κέντρο για την εκπαίδευση μαθητών και άλλων πολιτών σε θέματα ενεργειακής αποτελεσματικότητας και ανανεώσιμης ενέργειας, μέσω της διοργάνωσης πειραμάτων, σεμιναρίων και βιωματικών εργαστηρίων, που συγκροτούν ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα διαδραστικής εκπαίδευσης.

Λίγα λόγια για το έργο GRÆDUCATION:

Το έργο ξεκίνησε τον Ιούνιο του 2017, η διάρκειά του έχει οριστεί ως τον Μάιο 2020 και χρηματοδοτείται από το ομοσπονδιακό γερμανικό Υπουργείο Παιδείας και Έρευνας. Στόχοι του έργου αποτελούν η ευαισθητοποίηση σε θέματα προστασίας περιβάλλοντος, ο επαγγελματικός προσανατολισμός, η εκπαίδευση εκπαιδευτών, καθώς και η ανάπτυξη μεθόδων, οι οποίες θα υποστηρίξουν την αύξηση της ελκυστικότητας της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης στην Ελλάδα. Για περισσότερες πληροφορίες, παρακαλώ, ανατρέξτε στο σύνδεσμο https://graeducation.org/el/home/

Λίγα λόγια για τον Άνεμο Ανανέωσης:

O «Άνεμος Ανανέωσης» είναι κοινωνική συνεταιριστική επιχείρηση που δημιουργήθηκε από κοινωνικά ενεργούς πολίτες με φιλοδοξία να διαδραματίσει στρατηγικό, συνθετικό και δημιουργικό ρόλο στην προώθηση της κοινωνικής και αλληλέγγυας οικονομίας, της μεταστροφής προς μια πράσινη-κυκλική οικονομία, της κοινωνικής, τεχνολογικής και οικολογικής καινοτομίας, της απασχόλησης σε πράσινους, κοινωνικούς και πολιτισμικούς τομείς. Από το 2014 ο «Άνεμος Ανανέωσης» έχει συνεργαστεί με εθνικούς κι ευρωπαϊκούς φορείς στο πλαίσιο δραστηριοτήτων και προγραμμάτων προστασίας κλίματος, εξοικονόμησης ενέργειας, κοινωνικής επιχειρηματικότητας, καινοτομίας στη φιλοξενία κι ένταξη προσφύγων, κ.α. Αυτό το διάστημα, μεταξύ άλλων, συμμετέχει ως εταίρος από την Ελλάδα στα προγράμματα Climate Schools Be.Ath και YESClima

@EUKI_Climate

German Hellenic Chamber #PartnerForEducation
FIAP e.V.  #GRAEDUCATION
Wissenschaftspark
Handwerkskammer Münster

#WELCOMMONHOSTEL @windofrenewal

Η ενεργειακή ομάδα του 22ου Δημοτικού Σχολείου δρα για την προστασία του κλίματος

By | Δράσεις, ΝΕΑ-ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ | 2 Comments

Δευτέρα 11/2/19. Στην είσοδο επί της υποδοχής βρίσκονταν μαθήτριες και μαθητές που ενημέρωναν τους πολλούς επισκέπτες. Μόλις έμπαινες στο χώρο σε «υποδέχονταν» μια διαφορετική έκθεση. Ανεβαίνοντας τα σκαλιά έφτανες σε ένα χώρο με «καινούργιους» κάδους ανακύκλωσης. Στην είσοδο της αίθουσας όμως υπήρχε ολόκληρη ομάδα υποδοχής με κατάλληλες στολές. Μα τι συμβαίνει εδώ, αναρωτιόμουν…

     

Άρχιζες να μπαίνεις στο νόημα.

      

Πλησίαζες τον πίνακα ανακοινώσεων.  22ο Δημοτικό Σχολείο. Πρόγραμμα «ΣΧΟΛΕΙΑ ΑΝΟΙΧΤΑ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΚΛΙΜΑΤΟΣ & ΣΤΗΝ ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗ ΤΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΒΕΡΟΛΙΝΟ-ΑΘΗΝΑ». 

 

 

 

Εκδήλωση, λοιπόν, με ιδιαίτερη επιτυχία και τη συμμετοχή πολλών γονέων και μαθητών. Αφορούσε στην παρουσίαση από τους ίδιους του μαθητές του σχολείου του σχέδιο δράσης για την προστασία του κλίματος και την εξοικονόμηση ενέργειας, που εκπόνησαν, στο πλαίσιο του προγράμματος, οι μαθητές της Στ’ τάξης, με την καθοδήγηση της Εκπαιδευτικού του Τμήματος Ένταξης, Πάργου Γεωργίας και του Διευθυντή, Μαγκανάρη Νικόλαου. 

 

 

Η ομάδα ήταν εκεί, οι “επιθεωρητές περιβάλλοντος”

 

 

Στην παρουσίαση παραβρέθηκαν οι:

Κοντογιάννης Κωνσταντίνος: ακαδημαϊκός υπεύθυνος του έργου

Δημόπουλου Μαρία: υπεύθυνη Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Α’ Αθήνας

Χρυσόγελος Νίκος: πρόεδρος “Άνεμος Ανανέωσης”, του φορέα που έχει την ευθύνη συνεργασίας με τα σχολεία.

Πήλιουρας Παναγιώτης: υπεύθυνος Αγωγής Υγείας Γ’ Αθήνας

    

Η παρουσίαση περιλάμβανε προβολή βίντεο, μουσικοκινητικό δρώμενο με θέμα την κλιματική αλλαγή, από την ενεργειακή ομάδα του σχολείου, χαιρετισμούς από το διευθυντή και τους προσκεκλημένους.

    

Εισήγηση για την κλιματική αλλαγή πραγματοποίησε η Σοφία Κουφοπούλου, Χημικός Μηχανικός, διδάκτωρ του Ε.Μ.Π.

Η εκδήλωση κορυφώθηκε με την παρουσίαση των δράσεων του σχολείου από τους ενεργειακούς επιθεωρητές: Ηλία Μαθιουδάκη, Αναστασία Τζημούλια, Παύλο Λαζούρκα, οι οποίοι με αναλυτικό και γλαφυρό τρόπο περιέγραψαν τις δράσεις από τον Οκτώβριο, μέχρι και τώρα.

   

Η παρουσίαση ολοκληρώθηκε με διαδραστικό παιχνίδι, μέσω εφαρμογής στα κινητά των παρευρισκόμενων. Προσφέρθηκαν 3 λάμπες LED μετά από κλήρωση στους μαθητές που αποτελούν την ενεργειακή ομάδα.

  

Η ενεργειακή ομάδα έχει σχεδιάσει λογότυπα για την εκστρατεία προώθησης κι ευαισθητοποίησης, ενώ διενεργεί ενεργειακούς ελέγχους στις τάξεις και κάθε μήνα απονέμει ένα βραβείο ενεργειακής συμπεριφοράς σε μία τάξη. Επίσης έχει δημιουργήσει Κώδικα Οικολογικής Συμπεριφοράς στα ελληνικά και στα αγγλικά.

  

 

Tα μέλη της ενεργειακής ομάδας σε συνεργασία με τη συντονίστρια του προγράμματος δημιούργησαν ένα αρχείο παρουσίασης  (ppt και pdf), το οποίο περιλαμβάνει συνοπτικά  την παρουσίαση του σχεδίου δράσης. 

Το σχολείο έχει φτιάξει μια ιστοσελίδα για ολόκληρο το πρόγραμμα φτιαγμένη για να προσφέρει ενημέρωση, βιωματικές δράσεις και παιχνίδια με στόχο την ευαισθητοποίηση μαθητών, εκπαιδευτικών και γονέων σε θέματα εξοικονόμησης ενέργειας και μείωσης του οικολογικού αποτυπώματος του 22ου Δημοτικού Σχολείου Αθήνας. Υπεύθυνοι της ιστοσελίδας είναι η Γεωργία Πάργου, Δασκάλα Τμήματος Ένταξης και Συντονίστρια προγράμματος καθώς και ο Ηλίας Μαθιουδάκης, Ενεργειακός επιθεωρητής, Μαθητής ΣΤ’ τάξης. Αξίζει να την επισκεφθεί κάποιος γιατί έχει πολύ αξιόλογο υλικό (κείμενα, φωτογραφίες, βίντεο που έχουν φτιάξει τα παιδιά

 

Εκεί μπορείτε να βρείτε μάλιστα και το “Ημερολόγιο” που έφτιαξαν οι μαθητές/τριες με τον χαρακτηριστικό τίτλο “ενεργειακό αποτύπωμα”

     

Τα μέλη της ενεργειακής ομάδας σε συνεργασία με το Διευθυντή του σχολείου εξέδωσαν δελτίου τύπου μετά το πέρας της επιτυχημένης παρουσίασης του σχεδίου δράσης στο πλαίσιο του προγράμματος:” Σχολεία ανοιχτά στην προστασία του κλίματος και στην εξοικονόμηση ενέργειας”

     

Το πρόγραμμα «ΣΧΟΛΕΙΑ ΑΝΟΙΧΤΑ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΚΛΙΜΑΤΟΣ & ΣΤΗΝ ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗ ΤΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΒΕΡΟΛΙΝΟ-ΑΘΗΝΑ», έχει ως στόχο την ευαισθητοποίηση της εκπαιδευτικής κοινότητας για την προστασία του κλίματος και την εξοικονόμηση ενέργειας. Συμμετέχουν σε αυτό 73 σχολεία της Αθήνας, 200 εκπαιδευτικοί, μερικές χιλιάδες μαθητές Δημτικών, Γυμνασίων και Λυκείων / ΕΠΑΛ. Είναι μια συνεργασία του Δήμου Αθηναίων, της ΚΟΙΝΣΕΠ «ΑΝΕΜΟΣ ΑΝΑΝΕΩΣΗΣ«, της γερμανικής πρωτοβουλίας Respect for Greece, και του γερμανικού Ανεξάρτητου Ινστιτούτου Περιβαλλοντικών Θεμάτων-UfU. Το πρόγραμμα υποστηρίζεται από την Ευρωπαϊκή Πρωτοβουλία για το Κλίμα (European Climate Initiative) @EUKI_Climate, που αποτελεί χρηματοδοτικό εργαλείο του Γερμανικού Υπουργείου Περιβάλλοντος. Το πρόγραμμα είναι υπό την αιγίδα του ελληνικού Υπουργείου Παιδείας.

Αφορά στην δραστηριοποίηση μαθητών, εκπαιδευτικών και γονιών σε 73 σχολείο της Αθήνας για την προστασία του κλίματος και την εξοικονόμηση ενέργειας. Στοχεύει στην:

  • ενίσχυση των γενικότερων προσπαθειών ενημέρωσης κι ευαισθητοποίησης των μαθητών, εκπαιδευτικών και γονιών και συμμετοχή τους στην προστασία του κλίματος και στην μείωση της σπατάλης ενέργειας
  • μείωση του ενεργειακού αποτυπώματος (της κατανάλωσης ρεύματος) των σχολικών κτιρίων
  • γενικότερη προσπάθεια μείωσης του οικολογικού αποτυπώματος του σχολείου

Οι νέοι για το κλίμα, δράση για το κλίμα. Ας τους ακούσουμε.
Join the movement #youthforclimate 
Αφορά τη ζωή μας, το παρόν και το μέλλον.
#youthforclimate

H σχολική κοινότητα του 39ου Δημοτικού Σχολείου μας καλεί σε δράση για το κλίμα

By | Δράσεις, ΝΕΑ-ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ | No Comments

Οι μαθητές και οι νέοι γενικότερα ευαισθητοποιούνται και κινητοποιούνται για την προστασία του κλίματος. Σχολεία μετατρέπονται σε χώρους ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης, οι νέοι προτείνουν, αναλαμβάνουν δράσεις, προωθούν αλλαγές στο σχολείο και στο σπίτι τους αλλά και κινητοποιούνται ευρύτερα για την προστασία του κλίματος. Στην Αθήνα 73 σχολεία συμμετέχουν στο πρόγραμμα “Σχολεία ανοικτά στην κοινωνία και στην προστασία του κλίματος και στην εξοικονόμηση ενέργειας. Αθήνα-Βερολίνο“. Σε όλα τα σχολεία, παρά το διαφορετικό “εκπαιδευτικό περιβάλλον” και τις διαφορετικές συνθήκες, γίνεται εντυπωσιακή και οργανωμένη δουλεία στη βάση μιας μεθοδολογίας που αναπτύχθηκε ώστε να βοηθηθούν τα σχολεία. Μεταξύ των σχολείων που ήδη έχουν πραγματοποιήσει υποδειγματικές δράσεις είναι και το πολύ δραστήριο 39ο Δημοτικό Σχολείο.

  

Την Τετάρτη 30 Ιανουαρίου 2019 πραγματοποιήθηκε με μεγάλη επιτυχία, στο σχολείο αυτό, στο 39ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών, η εκδήλωση ενημέρωσης των γονέων για την κλιματική αλλαγή και την εφαρμογή σχεδίου δράσης του σχολείου για εξοικονόμηση ενέργειας στο πλαίσιο του προγράμματος. Πρωταγωνιστές ήταν τα παιδιά, με την υποστήριξη των εκπαιδευτικών τους

Η εκδήλωση ξεκίνησε με την προβολή ενός εξαιρετικού βίντεο αφιερωμένου στις μελλοντικές γενιές και μια συγκινητική χορογραφία του τραγουδιού των Scorpions “Humanity” με τη συμμετοχή όλων των μαθητών.

Ακολούθησε ομιλία από τον κ. Νικόλαο Χρυσόγελο,  χημικό – περιβαλλοντολόγο, με πλούσια οικολογική δράση. Ο κ. Χρυσόγελος  επεσήμανε τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής και τόνισε την σημαντική συμβολή της εκπαίδευσης  στην προστασία του κλίματος.

Επίσης, μίλησε ο Michael Vogelsang εκπρόσωπος της γερμανικής πρωτοβουλίας πολιτών «Respect for Greece»  με έδρα το Βερολίνο, εκφράζοντας την υποστήριξή του στο πρόγραμμα που υλοποιεί φέτος το σχολείο.

Ο μαθητής Χαρίδημος Σταυρόπουλος παρουσίασε την προσωπική του εργασία με θέμα το φαινόμενο του θερμοκηπίου σε περιβάλλον Powerpoint.Ο κ. Γιώργος Χριστόπουλος παρουσίασε το πρόγραμμα για την εξοικονόμηση ενέργειας σε περιβάλλον Preziπροκειμένου όλοι οι γονείς να ενημερωθούν για τις δράσεις του σχολείου και των ενεργειακών ομάδων.

Η κ. Μαρία Δημοπούλου, υπεύθυνη Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης της Α’ Αθήνας, ευχαρίστησε τους διευθυντές των δύο σχολείων κ.κ. Γιώργο Αλούκο και Αγγελική Γκάγκαρη για την κοινή προσπάθεια ως προς την εξοικονόμηση ενέργειας. Στη συνέχεια οι μαθητές των Ε ‘ και ΣΤ’ τάξεων συμμετείχαν σε δομημένη συζήτηση (debate),  όπου ενσάρκωσαν ρόλους, υποστηρίζοντας τις θέσεις τους για τη χρήση ανανεώσιμων και μη ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.

Ο  κ. Κωνσταντίνος Κοντογιάννης, ακαδημαϊκός Συντονιστής του έργου, υπενθύμισε σε όλους τους στόχους της προσπάθειας για την εξοικονόμηση ενέργειας και την επέκταση του προγράμματος σε όλα τα σχολεία του Δήμου, εκφράζοντας την ευχαρίστησή του για το σύνολο των προσπαθειών του σχολείου μας, θεωρώντας το ένα λαμπρό παράδειγμα προς μίμηση.

Οι μαθητές συμμετείχαν σε εργαστήρια με θέμα την εξοικονόμηση ενέργειας. Θεατρικό παιχνίδι  με τον κ. Γιώργο Αλούκο,  επιτραπέζιο παιχνίδι  με την κ. Νίκη Σαραφίδου και διαδραστικό παιχνίδι στην αίθουσα υπολογιστών με τον κ. Γιώργο Χριστόπουλο.

Οι γονείς, με την καθοδήγηση των κ.κ. Μαρίας Δημοπούλου και Παναγιώτη Πήλιουρα, μέλους της ομάδας έργου και υπεύθυνου Αγωγής Υγείας της Γ’ Αθήνας, συμμετείχαν σε εργαστήρι World Cafe, διαπραγματεύτηκαν θέματα και επικοινώνησαν τις απόψεις τους, με στόχο την σύνθεση προτάσεων για ενεργή συμμετοχή όλων στο πρόγραμμα εντός και εκτός του σχολείου.

Μεγάλη συγκίνηση προκάλεσε στο κοινό η συμμετοχή όλων των παιδιών, που τραγούδησαν γνωστά οικολογικά τραγούδια στη διάρκεια του προγράμματος, αποσπώντας παρατεταμένο χειροκρότημα.

Η εκδήλωση υπήρξε εξαιρετική και αξίζουν πολλά συγχαρητήρια στους μαθητές, στους εκπαιδευτικούς και στους γονείς που την τίμησαν με την παρουσία τους και τη συμμετοχή τους.

Το πρόγραμμα «ΣΧΟΛΕΙΑ ΑΝΟΙΧΤΑ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΚΛΙΜΑΤΟΣ & ΣΤΗΝ ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗ ΤΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΒΕΡΟΛΙΝΟ-ΑΘΗΝΑ», έχει ως στόχο την ευαισθητοποίηση της εκπαιδευτικής κοινότητας για την προστασία του κλίματος και την εξοικονόμηση ενέργειας. Συμμετέχουν σε αυτό 73 σχολεία της Αθήνας, 200 εκπαιδευτικοί, μερικές χιλιάδες μαθητές Δημτικών, Γυμνασίων και Λυκείων / ΕΠΑΛ. Είναι μια συνεργασία του Δήμου Αθηναίων, της ΚΟΙΝΣΕΠ “ΑΝΕΜΟΣ ΑΝΑΝΕΩΣΗΣ, της γερμανικής πρωτοβουλίας Respect for Greece, και του γερμανικού Ανεξάρτητου Ινστιτούτου Περιβαλλοντικών Θεμάτων-UfU. Το πρόγραμμα υποστηρίζεται από την Ευρωπαϊκή Πρωτοβουλία για το Κλίμα (European Climate Initiative) @EUKI_Climate, που αποτελεί χρηματοδοτικό εργαλείο του Γερμανικού Υπουργείου Περιβάλλοντος. Το πρόγραμμα είναι υπό την αιγίδα του ελληνικού Υπουργείου Παιδείας.

Αφορά στην δραστηριοποίηση μαθητών, εκπαιδευτικών και γονιών σε 73 σχολείο της Αθήνας για την προστασία του κλίματος και την εξοικονόμηση ενέργειας. Στοχεύει στην:

  • ενίσχυση των γενικότερων προσπαθειών ενημέρωσης κι ευαισθητοποίησης των μαθητών, εκπαιδευτικών και γονιών και συμμετοχή τους στην προστασία του κλίματος και στην μείωση της σπατάλης ενέργειας
  • μείωση του ενεργειακού αποτυπώματος (της κατανάλωσης ρεύματος) των σχολικών κτιρίων
  • γενικότερη προσπάθεια μείωσης του οικολογικού αποτυπώματος του σχολείου
Οι νέοι για το κλίμα, δράση για το κλίμα. Ας τους ακούσουμε.
Join the movement #youthforclimate 
Αφορά τη ζωή μας, το παρόν και το μέλλον.
#youthforclimate